fredag 25 april 2014

Om veckan som varit...

Denna vecka har vi haft vår årliga Om du var jag- vecka! I onsdags började vi med en teater som hette Marhaba Hej, sen har arbetat i grupper där vi skulle dekorera varsin bokstav. I torsdags kom de barn som ska börja skolan till hösten och gjorde instrument och flaggor tillsammans med oss. I dag hade vi avslutning där vi började med ett "Karnevalståg" och tågade en bit i byn till takten av våra rytmikinstrument för att sedan avsluta på Multiarenan.

Tillsammans bildade alla våra bokstäver

Alla lika olika
De kommer att sättas upp i matsalen så håll utkik!
Här kommer ett klipp från avslutningen...



Varva planen har varit bra och att pyssla under Om du var jag veckan, sa Elsa.
Det har varit kul att måla K:et och att vara i den blåa Om du var-gruppen, sa Michelle, Stella och Tindra.
Det har varit bra att vara i olika grupper under Om du var jag-veckan, sa Smilla.
Jag tycker avslutningen var rolig, sa Nikolaj.
Jag tycker det var roligt att kolla på teater och att jag hade kompisar från förskolan här, sa Elias D.
Jag tycker teatern var rolig, sa Markus.
Jag tycker teatern och avslutningen var rolig, sa Felix.
Jag tycker grupperna var roliga, sa Benjamin.
Det var kul att gå i "tåget", teatern och att göra marackas och måla flaggor och klistra, sa Ella.
Teatern, flaggorna och "tåget" var roliga, sa Siri.
När vi gick i "tåget" till avslutningen var roligt, sa Sara.
Det var roligt att gå på teater, sa Ellie.
Jag tycker det har varit roligt att träffa kompisar från förskolan, sa Elias W.
Det har varit roligt att vara på teater, sa Elias G.
Det var roligt att varva planen och att få sjunga tillsammans, sa Linnea.

Information
På måndag är det fritidsgympa för alla i förskoleklassen.
Nästa vecka är det teater på tisdag, då ska vi se Draken och sjöflickan. 
På vår UTEDAG på tisdag kommer vi att gå till Tegelstugans förskola.
Om man fått förändrade förutsättningar och att man antingen måste vara på fritids eller kommer vara ledig under lovdagen 2 maj så skriv det i era kontaktböcker. Fritids har öppet som vanligt, men det låga barnantalet kommer göra att vi slår oss samman med de andra fritidshemmen på Kastanjen (där vi har morgon och kvällsfritids).

Nu är det fredagsmyyyys!
Ha en skön helg!

Hälsningar alla vi i f-klassen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar