fredag 17 oktober 2014

V42 och info V43

Vad har vi lärt oss denna veckan?
Ellie har lärt sig att gå armgång. Jag har lärt mig årstiderna, sa Linnea.
Jag har lärt mig att skriva, sa Felix.
Vi har lärt oss att skriva och läsa, sa Vilma, Ella och Elias G.
Vi lärde oss att berätta om temat för F:orna. Vi lärde oss att göra en egen bok med text i, sa Elsa och Stella.
Vi har lärt oss att göra mönster, och vi har lärt oss att rita fina bilder, sa Elias D och Sara.
Jag har lärt mig att skriva, sa Benjamin.
Vi har lärt oss att bygga en sjö och en bäck, sa Markus och Nikolaj.
Vi har lärt oss en ny dans, sa Julius och Elias W.
Vi har lärt oss att skriva bättre, och vi har lärt oss att visa temat för F:orna, sa Siri och Joel.


Vad vill vi lära oss? Vad kan bli bättre?
Vi vill titta mer på långa filmer efter lunchen. Vi vill lära oss om den första människan och om hur äggen kommer in i hönsen, sa Joel och Siri.
Vi vill lära oss om hur den första människan kom, och det skulle vara bättre om vädret ändrade sig så vi kunde vara ute lite mer, sa Stella och Elsa.
Jag vill lära mig om den första människan, sa Michelle.
Vi vill se mer film och lära oss mer om 8-kompisar och 9-kompisar, sa Ella, Vilma och Elias G.
Vi vill ha längre raster, men utan regn. Vi vill också bli bättre på att skriva siffror och bokstäver, sa Sara och Elias D.
Vi vill lära oss om hur första människan kom till, och hur jordklotet kom till, sa Smilla och Benjamin.
Vi vill lära oss om hur första människan kom till, och vi vill lära oss 9-kompisarna och 10-kompisarna, sa Ellie och Linnea.
Vi vill lära oss en ny lek, sa Elias W och Julius.


Information
- På torsdag går fritids till Försköningen.
- Den 11 december inbjuder vi till Luciamorgon med hela år 1. Vi kommer att vara i fårhagen, kl. 730. Mer info kommer när det närmar sig!
- Så här i sjukdomstider vill vi påminna om vårt nya telefonnummer för sjukanmälan: 0515-777611. Andra ärenden lämnas på vårt vanliga nummer 357595.


Nästa vecka hoppas vi på mindre regn. Men vi har haft kul trots att vi blivit blöta!









Trevlig helg!
önskar vi på Nord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar