fredag 20 september 2013

Vad vi lärt oss vecka 38 - och lite info om vecka 39

Denna vecka har vi lärt oss en massa saker!

Jag har lärt mig klippa former, säger Elias.
Jag har lärt mig nya rimord, säger Tindra.
Jag har lärt mig att sätta ihop former intill varandra, säger Joel.
Jag lärde mig att när man målar med sockerlösning så sprider färgen ut sig, säger Stella.
Jag har lärt mig hoppa hopprep, säger Michelle.
Jag har lärt mig att leka katt därute, säger Elias D.
Jag har lärt mig att rocka och rocka med foten, säger Elsa.
Jag har lärt mig göra saker av former, säger Ella.
Jag har lärt mig att göra saker av former, säger Elias W.
Jag har lärt mig att göra flätor, säger Smilla.
Jag har lärt mig att hoppa hopprep, säger Markus.
Jag har lärt mig att spela fotboll och rädda bollen, säger Benjamin.
Jag har lärt mig att klättra i träd och måla med sockerlösning, säger Alexander.
Jag har lärt mig att måla med sockerlösning, säger Vilma.
Jag har lärt mig göra handavtryck, säger Jonathan.
Jag har lärt mig att hoppa hopprep, säger Felix.
Jag har lärt mig att måla med sockerlösning, säger Siri.
Jag har lärt mig att göra olika grejer med former, säger Ellie.
Jag har lärt mig att sticka hål i pappret när jag klipper, säger Julius.

 Målning med sockerlösning

Vi ritar vårt träd 

Pyssel med former 


 Man kan göra träd av kvadrater och sexhörningar

 Klipp, klipp, klipp

Vi fixar i vår nya bok!


Lite info till nästa vecka:
- På tisdag den 24 sept kommer fritids att gå på utflykt till Försköningen. Vi går ca 14.15 och beräknas vara tillbaka ca 15.45.

- På onsdag den 25 sept är det Skoljoggen. Detta är ett samarrangemang mellan Skolidrottsförbundet och SOS Barnbyar. Syftet är att främja intresset för friskvårt samt att samla in medel till SOS Barnbyar.

Den frivilliga avgiften - 10-20kr per elev - lämnas till klassföreståndaren/mentorn senast den 25 september.

F-klassen på Svalebo kommer att gå/jogga en runda i skolans närområde. Övriga klasser genomför Skoljoggen i skogen vid Idala.

Ha gärna gympaskor, inga övriga ombyte behövs.

Trevlig helg
önskar vi i Nord!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar