fredag 4 oktober 2013

Om veckan som varit och viktig information...

Nu är även vecka 40 slut, tänk vad tiden går fort! Hösten har kommit, men vi njuter fortfarande av härliga dagar. Barnen har som vanligt fått säga något om vad de lärt sig under veckan.

Jag har lärt mig att springa mitt snabbaste, sa Joel.
Jag har lärt mig att hoppa på ett ben med hopprep och jag har lärt mig klockan, sa Smilla.
Jag har lärt mig att hoppa hopprep och att läsa, sa Siri.
Jag har lärt mig att hoppa hopprep, sa Elias.
Jag har lärt mig att hoppa på ett ben och en klapplek med veckodagarna, sa Tindra.
Jag har lärt mig att hoppa baklänges och jag har lärt mig en ny klapplek, sa Ella.
Jag har lärt mig att hoppa hopprep, sa Felix.
Jag har lärt mig att varva planen och att läsa, sa Elias D.
Jag har lärt mig att pärla, sa Nikolaj.
Jag har lärt mig att åka ner från klätterställningen, sa Benjamin.
Jag har lärt mig att springhoppa, sa Sara.
Jag har lärt mig att hoppa baklänges och att man inte får springa inomhus, sa Elsa.
Jag har lärt mig att springhoppa snabbt och att man inte ska brottas, sa Linnea.
Jag har lärt mig att hoppa långrep och att skriva, sa Jonathan.
Jag har lärt mig att hoppa baklänges på ett ben, sa Michelle.
Jag har lärt mig att hoppa från klätterställningen och lärt mig kalendern, sa Alexander.
Jag har lärt mig att hoppa på ett ben när jag hoppar hopprep och att läsa en bok, sa Stella.
Jag har lärt mig att springhoppa och att göra en bok, sa Ellie.
Jag har lärt mig att hoppa långrep och att man inte får springa inomhus, sa Elias W.

Lite bilder från veckan:


Arbete med rönnen

Geobräde

 Vi testar mattespel på I-pad


 Utemålning


Tjejmys 

 
 Pomperipossalek

I veckan har vi pärlat mycket! 


Veckans information kommer här:
- På måndag den 7 oktober är det stängdag, skola och fritids håller stängt.
- Vi ställer in tisdagsutflykten på fritids även nästa vecka. Men sedan räknar vi med att gå ut någonstans igen.
- Den 17 oktober kommer vi att ha en utedag hela dagen. Vi kommer att gå till Klippiga bergen. Vi tar med hamburgare att grilla, och får till den en liten dricka. Ta med frukt och dricka, kanske något varmt om dagen bjuder på kyligt höstväder, och kläder efter väder.
- Den 17 oktober har vi också föräldramöte. Det har ni fått information om i veckan.

Ha en trevlig helg!
Hälsningar vi på Nord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar