fredag 11 oktober 2013

Vecka 41

Då var det fredag igen! Och vi tittar tillbaka på ännu en rolig och arbetsam vecka. Filtens lampa har lyst starkt i Nords klassrum även denna vecka. Här är elevernas reflektioner:

- Det var roligt att hoppa hopprep, sa Sara.
- Det var roligt att varva planen, sa Julius.
- Jag har lärt mig att hoppa baklänges på ett ben, sa Linnea.
- Jag har lärt mig att hoppa på ett ben, sa Markus.
- Jag har lärt mig att hoppa långrep på ett ben, sa Jonatan.
- Det var roligt att rita favoritdjuren, sa Vilma!
- Det är roligt att leka med Emma i kojan, sa Michelle.
- Det var roligt att rita på tavlan inne på kompassen, sa Alexander.
- Jag har lärt mig klockan, sa Smilla.
- Det var roligt att ha gympa, sa Siri.
- Jag har lärt mig att göra experiment, sa Elias.
- Jag längtar tills ärtorna är upp till sträcket, sa Tindra.
- Det kommer bli spännande när burken blir fylld med ärtor, sa Ella.
- Jag har lärt mig att hoppa långrep, sa Felix.
- Det är kul att ha idrott, sa Elias D.
- Jag har lärt mig att göra mönster, sa Stella.
- Jag har lärt mig att blå och gul blir till grön, sa  Nikolaj.
- Jag har lärt mig att hänga och gå i ringarna, sa Benjamin.  
- Jag har lärt mig att hoppa baklänges på ett ben, sa Elsa.

Detta tycker vi kan bli bättre nästa vecka:

* Vi vill måla ute.
* Det ska bli roligt att måla på asfalten.
* Vi vill ha en större boll.


STL - Eleverna får leta kända bokstäver i sina texter

Så här fint kan det bli!

Vi ritar mönster 


Ritstuga under lekpasset

 Våra egna böcker!

Nu är vår STARK-vägg klar - idag kom solstrålarna på plats. Kom gärna in och titta på den!

Vi har ritat våra favoritdjur - det ska vi jobba mer med i nästa vecka!

Veckans information:

På tisdag den 15 oktober har miljörådet tagit initiativ till att måla på skolgården. De har beställt asfaltsfärg så det är bra om de barn som ska vara med och måla har på sig oömma kläder.
Vi i F har fått området mellan U:et och Fritidsgården. Barnen skissar på förmiddagen och sedan börjar vi måla på eftermiddagen efter mellanmål ca kl. 15.00. Det är jätteroligt om ni föräldrar kommer och hjälper oss att måla!

På torsdagen den 17 oktober är det utflykt till Klippiga bergen och då är det bra om ni förstärker med en liten frukt och extra dricka.

Vi vill också påminna om föräldramötet på torsdag kl. 18.00-19.30. Vi börjar gemensamt i matsalen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar