fredag 18 oktober 2013

Vecka 42

Tack alla föräldrar för ett trevligt föräldramöte igår! Vi hoppas att ni hade givande diskussioner i era grupper, det verkade som att ni både hann med det och lite andra diskussioner. Här följer en kort sammanfattning för er som inte hade möjlighet att närvara:
- Vi presenterade en dag i skolan och på fritids.
- Vi presenterade Svaleboskolans plan mot diskriminering och kränkande behandling. Denna låg till grund för kvällens diskussioner, där ett antal händelser beskrevs och i grupper blev det diskussioner om hur ni tycker att vi ska hantera olika situationen och hur ni föräldrar kan förbättra dessa.
- Vi valde klassföräldrar. Det här läsåret är det Siris mamma Maria, Joels mamma Frida, Jonathans mamma Mia och Alexanders mamma Mia.

Här sammanfattar barnen veckan:
Det har varit bra att vara i skogen, säger Markus.
Det var roligt att rulla ner för Klippiga bergen, säger Alexander.
Det var roligt att skriva om min panter, säger Joel.
Det har varit roligt att varva planen, säger Smilla.
Det var roligt att grilla i Klippiga bergen, säger Siri.
Jag har lärt mig matte, säger Elias.
Jag har lärt mig att leka Röda Lyktan Kom i Klippiga bergen, säger Tindra.
Det var kul att hoppa hopprep, säger Ella.
Det var roligt att vara vid Klippiga bergen, säger Felix.
Det är kul att varva planen, säger Elias D.
Jag har lärt mig att räkna till 100, säger Stella.
Jag har lärt mig att gå armgång snabbt och sakta, säger Benjamin.
Det var roligt att klippa ut texten, säger Sara.
Det var roligt att leka sista paret ut med ettorna, säger Elsa.
Det var roligt att vara i Klippiga bergen, säger Julius.
Det var roligt att vara i Klippiga bergen, säger Linnea.
Det var kul att måla på skolgården, säger Jonathan.
Det var roligt på gympan, säger Michelle.
Det var roligt att läsa med treorna, säger Elias W.

Detta kan bli bättre nästa vecka:
Jag vill jobba mer i matteboken, säger Ella, Tindra och Sara.
Jag vill läsa med treorna igen, säger Benjamin och Alexander.
Vi vill ha tillbaka vår boll från treorna, säger Elias W.



 Läsning med treorna


 Balansgång på idrotten

 Ibland är det bra med kompisar!

Lianer över floden och de farliga hajarna! 

Lite fler bilder från skolgårdsmålningen och utflykten!






Samling med siffror...

Jobb i matteboken



"äntligen min första läxa"




Information inför vecka 43:
Nästa vecka kommer vi att arbeta med ett gemenskapstema. Eleverna ska ta med sig någon form av nalle/gosedjur hemifrån som betyder mycket för dem. Gosedjuret får gärna sova över i skolan hela veckan. Vi kommer att utgå från dessa när vi pratar om/arbetar med FN och världen samt vänskap och gemenskap.

På måndag har killarna fritidsgympa.


På tisdag går fritids på utflykt efter mellanmålet ca 14.15. Vi är åter på skolan vid 16-tiden.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar