fredag 8 november 2013

Vecka 45

Nu har hela vecka 45 också gått, som vanligt har det varit fullt ös och vi har hunnit göra hur mycket som helst. Barnen har fått berätta och skriva om sitt höstlov, det blir en bok som vi hänger upp i Nords kapprum. Välkomna in att läsa!

Nu ska barnen få berätta lite om veckan:
- Jag har lärt mig att klippa olika figurer och texter, sa Elias D.
- Det var kul att göra äppeltryck, sa Ella.
- Det var kul att krypa och sen hoppa ner i en madrass på gympan, sa Benjamin.
- Jag har lärt mig att spökskriva, sa Linnea.
- Jag har lärt mig att ta in hopprepen och att vara en snäll kompis, sa Joel.
- Det var roligt att göra beyblades av kuberna, sa Nikolaj.
- Jag har lärt mig att läsa, sa Siri.
- Jag har spökskrivit mycket, sa Alexander.
- Det var roligt att göra äppeltryck, sa Michelle.
- Jag har lärt mig att man ska ta in alla hopprep, sa Elias.
- Jag har lärt mig att klippa rakt, sa Vilma.
- Det var roligt att utmana treorna på chicken i fotboll, sa Jonathan.
- Det var roligt att hänga i lianerna på gympan, sa Markus.
- Jag har lärt mig att räkna till 10 000, sa Stella.
- Jag har lärt mig klockan, sa Smilla.
- Jag har lärt mig att skriva, sa Elsa.
- Jag har lärt mig att hoppa på ett ben, sa Sara.
- Jag har lärt mig att läsa, sa Tindra.
- Jag har lärt mig att räkna till 12 000, sa Elias W.

Äppeltryck

STL-arbete 

Hopprepsjakt

Välkomna in att läsa om vårt höstlov!


Lite information:
- Torsdagen den 14 november är nationella läsdagen som vi kommer uppmärksamma med mycket läsning av svenska barnboksförfattare.
- Fredagen den 15 november är det studiedag och barnen är lediga från skolan. De som har anmält att de kommer på fritids är välkomna som vanligt.
- Nästa vecka kommer vi lämna ut lovlapp inför jullovet så håll utkik i barnens skolväskor!
- På måndag är det killarna som har fritidsgympa och på tisdag så går fritids på utflykt till Gerties äng.

Hoppas ni får en trevlig helg!
önskar vi i Nord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar