fredag 29 november 2013

Vecka 48

Nu är det fredag, igen, och snart är det jul! Vi har julstjärnor i olika storlekar som pryder fönsterna och så har en massa paket flyttat in... Men nu vi blickar tillbaka på veckan som har gått!

- Jag har lärt mig att hoppa hopprep baklänges, sa Michelle.
- Jag har lärt mig att hoppa hopprep, sa Markus.
- Jag har lärt mig att rita innanför linjerna, sa Tindra.
- Jag har lärt mig att räkna till 100, sa Alexander.
- Jag har lärt mig att räkna till 10 000, sa Nikolaj.
- Det var bra att spela på I-pad, sa Elias.
- Jag har lärt mig att hoppa hopprep på sidan, sa Stella.
- Jag har lärt mig att göra pepparkakor, sa Elias D.
- Jag har lärt mig att hoppa hopprep på ett ben, sa Sara.
- Jag har lärt mig att spela fotboll bättre, sa Benjamin.
- Jag har lärt mig att skriva fint, sa Julius.
- Jag har lärt mig att rita innanför linjerna, sa Elsa.
- Det var kul att vara inne i dockis, sa Siri.
- Jag har lärt mig att bli bättre på fotboll, sa Joel.
- Det var roligt att lekt med kompisarna här, sa Ella.
- Jag har lärt mig att klättra i ringarna, sa Elias W.
- Jag har lärt mig att gå i ringarna, sa Linnea.
- Det var roligt att göra ljusstakar, sa Felix.
- Det var roligt på gympan, sa Vilma.
- Det var roligt att spela på I-paden, sa Ellie.

Detta kan bli bättre nästa vecka:
- Vi kan bli lite snällare, så att vi lyssnar på varandra, sa Alexander.
- Det skulle vara kul om vi tittade på film nästa vecka, sa Siri, Ella, Elsa, Stella och Tindra.
- Jag vill ha pannkakor till lunch, sa Elias D.
- Vi ska bli snällare och inte fälla varandra så mycket på multi, sa Nikolaj.
- Jag vill ha nya cyklar, sa Benjamin.
- Vi ska bli snällare och inte slå varandra, sa Elias W och Elias D.
- Vi ska bli bättre på att följa upp det eleverna tyckte skulle bli bättre, sa Camilla.


Lite info till nästa vecka:
- På måndagens fritidsgympa går tjejerna till idrottshallen.
- På tisdag går fritidsbarnen på utflykt till Tegelstugan. Vi kommer att hålla till på förskolans lekplats.
- Glöm inte Öppet Hus på onsdag 15-17:30, vi ser fram emot att träffa er!




Det har spelats mycket fotboll, långt in på eftermiddagarna

Bustjejer på skolgården!

 Vi gör julstjärnor...
 ... som pryder fönsterna!

Pepparkaksbak

Den här har flyttat in. Gissa om barnen är nyfikna!

Trevlig 1:a adventshelg!
önskar vi i Nord

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar